Raport MetLife: Pracownicy w małej firmie

fotele biurowe

Raport przygotowany przez agencję ubezpieczeniową MetLife podsumowuje oczekiwania pracowników małych firm. Wynika z niego, że aż 80 proc. z nich chciałoby lepszego dopasowania świadczeń pozapłacowych do własnych potrzeb. Jakie jeszcze elementy wpływają na lojalność pracownika i jego przewiązanie do miejsca pracy? 

Najnowszy raport MetLife dowodzi, że na lojalność pracownika wobec firmy przede wszystkim wpływają trzy czynniki:

  • przyjazna atmosfera (59 proc.)
  • bliskość miejsca zamieszkania (57 proc.)
  • zrozumienie i indywidualne podejście do potrzeb pracownika (39 proc.)

Na liście elementów wpływających na lojalność kadry znajduje się również dodatkowe ubezpieczenie. 24 proc. badanych wskazało, że tego typu świadczenie życiowe lub zdrowotne jest dla nich o wiele ważniejsze niż np. wygodnie wyposażone biuro, pokrycie kosztów pozapracowych aktywności sportowych czy organizacja rekreacji w miejscu pracy. Aż 85 proc. ankietowanych wskazało, że zaoferowanie dostosowanego do ich potrzeb ubezpieczenia lub innego świadczenia pozapłacowego mogłoby podnieść poziom ich zadowolenia z zatrudnienia, a co za tym idzie – poziom lojalności wobec firmy.

Dopasowana oferta

To właśnie zrozumienia pracodawcy dla indywidualnych potrzeb pracownika oczekuje ok. 80 proc. osób zatrudnionych w małych przedsiębiorstwach. Pracownicy niemal jednogłośnie deklarują, że stosowanie dodatkowych benefitów ma pozytywny wpływ na ich zaangażowanie w pracę i przywiązanie do firmy. Związek z pracodawcą ulega szczególnemu umocnieniu, gdy ten oferuje zatrudnionym korzyści dostosowane do ich konkretnych potrzeb. Niestety w tej chwili większość małych firm nie oferuje takiego rozwiązania – tylko 30 proc. ankietowanych przyznało, że pracodawca oferuje im dodatkowe ubezpieczenie.

Zainteresowanie sprawami pracowników

Badanie MetLife wykazało, że pracownicy małych podmiotów czują się ważni dla swoich firm. Aż 70 proc. ankietowanych deklaruje, że pracodawca dba o ich potrzeby (w tym ponad 30 proc. podkreśla, że bardzo mocno stara się zaspokajać ich oczekiwania). Jednocześnie zdecydowana większość ankietowanych (aż 80 proc.) przypuszcza, że jeszcze lepsze dopasowanie oferowanych benefitów do indywidualnych potrzeb pracowników mogłoby wpłynąć na poprawę poziomu ich zadowolenia z pracy.

Sytuacja wygląda dużo gorzej w dużych firmach (od 100 do ponad 250 pracowników). Aż 90 proc. ich pracowników zaznacza, że pracodawca mógłby lepiej się postarać w zakresie dostosowania oferowanych korzyści do potrzeb swojej kadry.

Wykształceni i wymagający

Osoby lepiej wykształcone przywiązują większą wagę do benefitów pozapłacowych. Badanie MetLife wykazało, że to właśnie pracownicy z wyższym wykształceniem oczekują większego zaangażowania od swoich pracodawców. Najczęściej to właśnie oni uważają, że firma mogłaby dużo lepiej dopasować oferowane przez siebie świadczenia do indywidualnych potrzeb pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *