Pożyczki dla upadających firm od Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii

Pomoc publiczna dla ratowania i restrukturyzacji przedsiębiorstw to nowy projekt ustawy, nad którym pracuje obecnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Pomysł ten jest odpowiedzią na problemy finansowe młodych przedsiębiorstw. Firma Euler Hermes przeprowadziła badanie, z którego wynika, że firmy najczęściej ogłaszają upadłość z powodu niewypłacalności. W pierwszym półroczu działalności upada blisko 30% firm, natomiast po 5 latach liczba ta wzrasta aż do 70%. Ta niepokojąca sytuacja skłoniła Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii do rozpoczęcia prac nad projektem ustawy, której celem byłoby udzielanie pomocy publicznej przedsiębiorstwom w trudnej sytuacji finansowej oraz tym, które nie posiadają zdolności kredytowej.

Na jaką pomoc mogą liczyć przedsiębiorcy?

MPIT planuje zrealizować swój program wraz z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości i Fundacją Firmy Rodzinne. Będzie on obejmował wsparcie mentorskie, a także finansowe. Na cała akcję Ministerstwo planuje przeznaczyć 153 mln zł, z czego 100 mln zł to środki na naprawę kondycji finansowej firm, a 53 mln zł na pokrycie zaległych wierzytelności, jak kary finansowe czy nieopłacone podatki.

Szczegóły projektu już wkrótce

Kryteria, które powinno spełnić przedsiębiorstwo, by skorzystać ze wsparcia, jeszcze nie zostały sprecyzowane. Nie są także znane szczegóły dotyczące kosztów pożyczki oraz sposoby jej spłaty. Pewne jest, że wsparcie dla firm będzie miało formę pożyczki w zamian za udziały lub akcje. Pula kredytów może podlegać też negocjacji z Komisją Europejską. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zapowiada, że wszystkie te informacje powinny zostać ujawnione już na przełomie października i listopada 2018 roku.

To bardzo dobra inicjatywa ze strony Ministerstwa. Przedsiębiorcy dziś potrzebuję pomocy z wszelkich możliwych stron, gdyż tworzą paliwo napędowe naszej gospodarki. W Aasa Polska stworzyliśmy pożyczki dla firm w zakresie mikroprzedsiębiorstw, widząc, że ten segment również potrzebował zewnętrznej pomocy, niekoniecznie bankowej. Każda forma wspierająca polską przedsiębiorczość tworzy w efekcie końcowym jej siłę i możliwości konkurencyjności z firmami posiadającymi zagraniczny kapitał” – komentuje Dominik Ciula –  Sales Manager Aasa Polska, odpowiedzialny za markę Aasa dla Biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *