Jak sztuczna inteligencja zmienia obsługę klienta

Prognozy Gartnera mówią, że za 3 lata wzrost wykorzystania sztucznej inteligencji w obsłudze klienta może być nawet 5-krotny. Jest to całkiem prawdopodobne, bo już ponad 90% firm rozpoznawalnych na całym świecie, wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji*. Polska nie pozostaje w tyle. Coraz więcej firm wprowadza systemy bazujące na sztucznej inteligencji. Dlaczego? Dzięki nim mogą usprawnić czas pracy konsultantów call center oraz zoptymalizować koszty.

Skuteczniejsze dodzwanianie z inteligentnym dialerem

Dialer predyktywny pozwala wybierać połączenia automatycznie, ponieważ bazuje na algorytmach AI. Co dzięki temu zyskujesz? Oszczędzasz nawet do 20 sekund na minutę, skracając czas oczekiwania konsultanta do mniej niż 5 sekund. Nie ma znaczenia czy masz duży dział call center, czy zaledwie kilku pracowników. Dialer ten jest skuteczny zarówno przy 3, jak i ponad 200 konsultantach.

Od blisko 5 lat pracujemy nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji w naszych usługach. Teraz wprowadziliśmy dialer predyktywny, którego wdrożenie daje naprawdę dobre efekty. Jeden z naszych klientów w kampaniach obsługiwanych przez 6-10 konsultantów skrócił średni czas oczekiwania na zestawienie połączenia z 30 do 6 sekund przy zachowaniu 1% dropów. Jest to możliwe, dzięki algorytmom uczenia się, które analizują i określają prawdopodobieństwo dodzwonienia się do danej osoby – mówi Joanna Michalska-Reich, Dyrektor marketingu i PR, Tide Software Sp. z o.o.

HLR – kontrola jakości bazy odbiorców tu i teraz

Home Location Register (HLR) to innowacyjna usługa, dzięki której sprawdzisz jakość swojej bazy. Możesz też uzyskać aktualne dane o tym gdzie znajduje się odbiorca i kiedy się z nim skontaktować.

Wykorzystanie HLR w obsłudze klienta daje wiele korzyści. Po pierwsze usuwamy z bazy numery, które są już nieaktywne. Co więcej, dowiadujemy się, czy dany numer został przeniesiony do innego operatora GSM. A jakby tego było mało, to możemy jeszcze sprawdzić miejsce przebywania danego numeru i wybrać odpowiednią porę kontaktu – wyjaśnia Joanna Michalska-Reich, Dyrektor marketingu i PR, Tide Software Sp. z o.o.

Sztuczna inteligencja w znacznym stopniu zaczyna zmieniać jakość obsługi klienta. Dzięki niej konsultanci mogą pracować wydajniej, zmniejszając czas oczekiwania na połączenia. Otrzymują również lepsze jakościowo bazy odbiorców, co ma wpływ na efektywność realizowanych połączeń.

 

* badanie MIT Technology Review „Getting to Iconic

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *