Co trzecia mała firma nie przeżywa roku
Home / Finansowanie dla firm / Co trzecia mała firma nie przeżywa roku

Co trzecia mała firma nie przeżywa roku 0

Co trzecia mała firma ma problem z utrzymaniem się na rynku w pierwszych latach swojej działalności. Przyczyną wysokiego wskaźnika upadłości mikrofirm mogą być problemy z pozyskaniem dodatkowego finansowania na konieczne inwestycje. W ten sposób rozwój firm zostaje zahamowany, równocześnie spada także ich konkurencyjność i pozycja na rynku.

Mikrofirmy, czyli te podmioty, które zatrudniają od 1 do 9 pracowników, obecnie dominują na rynku polskim, ponieważ stanowią około 96 procent wszystkich przedsiębiorstw. Mają również najwyższy wpływ PKB, średnio na poziomie około 30 proc. Są najbardziej produktywne, efektywne kosztowo i rentownie. Pomimo wysokiego potencjału, co 3 przedsiębiorca upada po pierwszym roku prowadzenia działalności. – mówi Dominik Ciula, Sales and Business Development Manager Aasa Polska.

 

 

Do rozwoju każdej firmy niezbędne są nowe inwestycje, np. zakup nowego oprogramowania, sprzętu elektronicznego czy innowacyjnych technologii. Niestety tego typu inwestycje bardzo często wymagają ogromnych nakładów finansowych. To nierzadko przerasta możliwości najmniejszych podmiotów, dopiero rozpoczynających swoją działalność na rynku. W ten sposób wielu przedsiębiorców jest zmuszanych do zamykania swoich biznesów.

Rozwiązaniem tego problemu może być zewnętrzne finansowanie. Z badania przeprowadzonego przez Smartscope dla Aasa Polska wynika, że większość przedsiębiorców jest zainteresowana pozyskaniem dodatkowych funduszy, jednak nie posiada wystarczającej wiedzy na ten temat. Poza problemem znalezienia odpowiedniego źródła pieniędzy, przedsiębiorcy mają również wątpliwości co do tego, w jaki sposób wykorzystać pozyskane środki na rozwój własnego biznesu.

Nasze badanie pokazuje , że głównym celem, na który przedsiębiorcy chcą przeznaczyć te środki, jest zakup dodatkowych urządzeń dla firmy. Co 4 przedsiębiorca wskazuje, że chciałby wykorzystać te środki na rozwój. Tutaj najczęściej wskazywanym obszarem jest rozszerzenie oferowanych usług czy też dodatkowe środki na rozwój reklamy, marketingu. Warto również wspomnieć o 14 proc. respondentów, którzy zadeklarowali, że chcieliby wykorzystać dodatkowe finansowanie na spłatę bieżących zobowiązań czy też zatrudnienie dodatkowego zespołu. – Mówi Dominik Ciula z Aasa Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites